Til Nådens Menu   Til Bibel Studie Menu

Nåden i Rommerbrevet 12

At leve under nye nådens pagt betyder afståelse fra selviskhed i overensstemmelse med simpelthen at modtage Kristus fuldbragte værk ved tro. Lovens retfærdighed "præster," men hvor retfærdighed ved tro siger, "allerede gjort." Under nye nådens pagt, har vi adgang til Åndens liv, som gør os fri fra dødens lov.



  1. Dem der tilhøre Gud bliver ledt af Ham. Hvordan ved du at du bliver ledt af Ånden?
    1. Du ved at du bliver ledt af Gud's Ånd på grund af en indre viden du har omkring en fremgangsmåde som er taget i en særskilt/bestemt situation. Det er ikke altid en hørlig røst
    2. Din nyfødte ånd er perfekt, og den kender alle ting som passe sig for dit liv.
      1. Følge din indre viden eller tilskyndelse i Ånden.
      2. Rådfør dig ikke med dit kød, dine fem fysiske sanser, eller sjæl.
  1. Du har ikke modtaget en lovisk ånd som kun sætter i fangenskab. Du er ledt ved Gud's Ånd nu.
    1. Gud's Ånd bære vidnesbyrd sammen med din ånd nu, og overbeviser dig at du er 100% Han's barn (Rom. 8:16).
    2. Lad ikke din adfærd påvirke dig, hvordan du ser på dig selv.
    3. Din identitet er i Kristus uanset din adfærd. Din genskabte ånd forandre sig ikke selvom du skulle ramme ved siden af målet.
  1. I henhold til det Nye Testamente er arven til udbetaling. Den er inden i dig.
    1. Hent åndelige resurser fra din genskabte ånd ved tro på Kristi fuldbragte værk og hvil i det.
    2. Ophør med selviskhed/egenrådighed.
    3. Ha' tillid til og for Gud's nåde og barmhjertighed og ufortjente gunst/favør/yndest/velvilje/beskyttelse/værn overfor dig.
Skrift Henvisning:
  • Rom. 8:5-18
    til Nåden i Rom. 13
    OP